12 تیر 1403
logo

مرکز تحقیقات سلول درمانی و پزشکی بازساختی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

بازدید جناب آقای دکتر لاریجانی ،دکتر ارجمند و دکتر آقایان از پژوهشگاه رویان

این بازدید در روز پنج شنبه مورخ 18/7/98 پیرو تفاهم نامه همکاری های مشترک پژوهشی- آموزشی فی ما بین مرکز تحقیقات سلول درمانی و پزشکی بازساختی، پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم به ریاست جناب آقای دکتر بابک ارجمند با حضور ایشان و چند تن از همکاران این مرکز و همچنین ریاست محترم پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، جناب آقای دکتر باقر لاریجانی و پژوهشگاه رویان برگزار گردید.

این بازدید در روز پنج شنبه مورخ 18/7/98 پیرو تفاهم نامه همکاری های مشترک پژوهشی- آموزشی فی ما بین مرکز تحقیقات سلول درمانی و پزشکی بازساختی، پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم به ریاست جناب آقای دکتر بابک ارجمند با حضور ایشان و چند تن از همکاران این مرکز و همچنین ریاست محترم پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، جناب آقای دکتر باقر لاریجانی و پژوهشگاه رویان برگزار گردید. در این راستا تفاهم نامه هایی  به منظور گسترش همکاری های مشترک علمی، آموزشی و پژوهشی و ایجاد ارتباط موثر و فعال در زمینه آموزش و پژوهش در حوزه پزشکی بازساختی، تبادل نظر و آشنایی با توانمندی های پژوهشی، آموزشی و درمانی پژوهشگاه رویان و همچنین همکاری و مشارکت در انجام مراحل مختلف مطالعات ترجمانی و فرآیند تجاری سازی در حوزه تولید و پیوند سلول های شبه جزایر پانکراسی به همراه سازه مهندسی شده محافظ در برابر سیستم ایمنی میان دو پژوهشگاه منعقد گردید.  دکتر حسین بهاروند رئیس پژوهشکده سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان ضمن معرفی توانمندی های پژوهشکده سلول های بنیادی آمادگی پژوهشگاه رویان را جهت همکاری های علمی و کاربردی در تمامی سطوح آموزش، پژوهش و درمان همچون راه اندازی مراکز پژوهشی، تامین تجهیزات فنی و اتاق تمیز با مرکز تحقیقات سلول درمانی و پزشکی بازساختی اعلام کرد.

در ادامه این دیدار، طرفین تفاهم نامه از بخش های مختلف پژوهشگاه رویان همچون آزمایشگاه کنترل کیفی محصولات سلولی، آزمایشگاه تصویربرداری پیشرفته، آزمایشگاه تحقیقات فلوسایتومتری، آزمایشگاه مولکولی، بخش پروتئومیکس و زیست شناسی، مهندسی ژنتیک (آنالیز بیان ژن)، سلول های بنیادی خون ساز و سرطان،  و همچنین از اتاق تمیز بازدید کرده و با امکانات و پتانسیل این پژوهشگاه از نزدیک آشنا شدند.

 در پایان، تفاهم نامه ای به منظور گسترش همکاری های علمی و پژوهشی و ایجاد ارتباط موثر و فعال در زمینه آموزش و پژوهش در حوزه پزشکی باز ساختی در علوم غدد میان دو پژوهشگاه منعقد گردید.

همچنین تفاهم نامه دیگری در خصوص گسترش همکاری های علمی در حوزه تولید و تمایز سلول های بنیادی انسولین ساز و نیز توسعه تکنولوژی های نوین تولید و بهینه سازی جزایر بتای پانکراس با هدف درمان دیابت میان مرکز تحقیقات سلول درمانی و پزشکی بازساختی و مرکز بیماریهای غیر واگیر پژوهشگاه رویان منعقد گردید.

کلمات کلیدی
مریم افشاری
تهیه کننده:

مریم افشاری

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *