12 تیر 1403
logo

مرکز تحقیقات سلول درمانی و پزشکی بازساختی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

هسته فن آور مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه بعنوان موسسه دانش بنیان نوپا نوع 2 به رسمیت شناخته شد

هسته فن آور مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه بعنوان موسسه دانش بنیان نوپا نوع 2 به رسمیت شناخته شد

هسته فن آور

در راستای تجاری سازی فراورده های سلول درمانی و محصولات مشتق از سلول و بافت انسانی، شرکت پزشکی بازساختی آریا وابسته به مرکز تحقیقات سلول درمانی و پزشکی بازساختی در قالب یک هسته فن آور مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه علوم غدد متابولیسم از سوی کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و نظارت بر اجراء معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری بعنوان موسسه دانش بنیان نوپا نوع 2 به رسمیت شناخته شد .

هسته فن آور مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه بعنوان موسسه دانش بنیان نوپا نوع 2 به رسمیت شناخته شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی  و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های زیستی،  شرکت پزشکی بازساختی آریا وابسته به پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم پس از تولید و  ارایه نمونه آزمایشگاهی بر مبنای آیین‌ نامه مصوب کارگروه، ارزیابی شد و از این پس بعنوان یک موسسه دانش بنیان  نوپا نوع 2 به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

گفتنی ست سلولهای بنیادی مزانشیمی استخراج شده از منابع مختلف در ترکیب با داربست زیستی به عنوان یک فرآورده مهندسی شده بافتی، منجر به رشد بهتر، چسبندگی بیشتر به ماتریکس خارج سلولی و تکثیر بیشتر در سلول ها میشود که نوعی نقش حمایتی تلقی میشود. بر این اساس، شرکت دانش بنیان پزشکی بازساختی آریا، اقدام به تولید یک محصول مهندسی بافت شده مطابق با اصول و مفاهیم نظارتی در این زمینه با بهره گیری از بافت جفت انسانی به عنوان یک منبع ارزشمند و غنی از سلول های بنیادی مزانشیمی کرده است.  این بافت در واقع فراهم آوردنده یک منبع سرشار و در دسترس از سلولهای بنیادی مزانشیمی میباشد که امکان تولید آن در سطح وسیع به منظور استفاده در راستای درمان سریع و با هزینه کمتر بیماران را فراهم میآورد.

با تاکید بر نتایج قابل ملاحظه حاصل از مطالعات پیش بالینی و بالینی انجام شده با استفاده از این محصول، کاربردهای امیدوار کننده ای در زمینه درمان انواع آسیب های پوستی برای این محصول تصور می شود.

توضیح اینکه مرکز رشد پژوهشگاه علوم غدد و متابولسیم، با هدف ارتقای دانش فنی، توسعه فناوری‌های پیشرفته مرتبط با سلامت، تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی، توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط دانش‌بنیان و همچنین تسهیل در انتقال دانش و فن‌آوری از مراکز دانشگاهی به جامعه و صنعت در سال 98 و زیر نظر مرکز رشد فن‌آوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران تأسیس شد.

مریم افشاری
تهیه کننده:

مریم افشاری

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *